home_hover home mail_hover mail-small_hover mail-small mail activities_hover activities cancel check_hover check chevron clock close_hover close comment days edit_hover edit-small edit external_hover external facebook_hover facebook information_hover information link_hover link logout_hover logout mute_hover mute pause_hover pause plus radiocheck report_hover report reporters_hover reporters search share-bottom share-right sponsors_hover sponsors supporters_hover supporters-small supporters tag-right_hover tag-right updates_hover updates user_hover user volume playbutton
Docenten dag 6 en 7
Edukans Actieplatform
Woensdag 27-2 Geschreven door Dorine Ros De wekker stond op 5.00 uur, maar ik ben hem net voor. Lekker even nog tijd voordat we gaan ontb...

Docenten dag 6 en 7

Woensdag 27-2

Geschreven door Dorine Ros

De wekker stond op 5.00 uur, maar ik ben hem
net voor. Lekker even nog tijd voordat we gaan ontbijten om 6.15.
Bij het ontbijt boterhammen met pindakaas en rietsuiker. Mwha, eigenlijk best
oké.
Vandaag hebben Pia, Peter en ik de workshop ‘feedback geven’ gegeven. Omdat het
een en ander veel meer tijd in beslag nam was er te weinig tijd om de hele
workshop te doen, maar toch hebben we de kern van het feedback geven wel goed
kunnen overbrengen. Dat niet alles volgens afspraak gaat, daar wennen we wel
aan!
Ik heb bij het hoofd van de school een les wiskunde meegemaakt en haar daarna
feedback gegeven. Best spannend, maar ze was me dankbaar voor de tips die ik
haar mocht geven.
Rond 15.00 uur hebben de Nederlandse en de Malawiaanse docenten geoefend voor
een bezoek dat gepland staat voor donderdag. Samen een lied zingen. Nou…wij
kunnen wat dat betreft nog wel iets leren van onze collega’s uit Malawi. Daarna
moest er nog een potje korfbal gespeeld worden tussen Team Malawi en Team NL.
In 28 graden Celsius mensen! Gelukkig werd het gelijk spel, maar dat had wel
iets te maken met de vriendelijkheid van Team Malawi, ze hadden ons ook in de
pan kunnen hakken.
Na het potje korfbal gingen we de bus weer in en hotseknots, hobbel de bobbel
naar ‘huis’.

 

Donderdag 28-2

Geschreven door Dorine Ros

Het was om 5.15 al  behoorlijk warm!
Na het ontbijt hotseknots en hobbel de bobbel naar school en vandaag heb ik een
les van Mozes bekeken. Hij is de buddy van Jiska. Alles wat hij deze week heeft
geleerd van haar, past hij toe in deze les. Hoe tof is dat? Jiska is hartstikke
trots op hem. We hebben samen de les nabesproken en daar was Mozes heel blij
mee.
Deze dag is mijn buddy, de hoofdmeester jarig. Ze is 51 jaar geworden en ze
vindt het superleuk dat we een aantal verjaardagliedjes voor haar hebben
gezongen.
Vandaag had ik samen met een paar collega’s even tijd voor een wandeling en we
kwamen terecht bij een hutje met een vet enthousiaste familie. We werden met
gezang en dans verwelkomt echt heel gaaf! We zij toch ook wel een beetje een
bezienswaardigheid.
Ook hier is alles vies en stuk. Dat vind ik zo triest om te zien. Kleding,
huisjes, stoelen, alles is stuk. Als het een keer flink heeft geregend zijn er
zomaar weer gebouwtjes ingestort en het wordt niet zo snel weer opgebouwd want
er is geen materiaal.
Na de ontmoeting met de familie kwamen we onderweg een basisschool tegen. 115
leerlingen in een lokaal met….niets! Kinderen zitten op de grond, geen tafels
en stoelen, helemaal niets!
Aan het einde van de middag hebben we de cadeautjes die we voor onze buddy’s
hebben meegenomen gegeven en wij hebben van hen ook een presentje gehad. Wij
hebben allemaal een Afrikaanse wikkelrok gekregen, de mannen moeten nog even
wachten tot morgen.
Morgen gaan we niet meer naar de school, maar hebben we een meeting met
allerlei belangrijke mensen die iets te zeggen hebben over het onderwijs in
Malawi. Ik hoop dat we door onze presentaties iets kunnen betekenen voor onze
school. Na dit congres gaan we naar een markt.
Ik heb er zin in.

Reacties (1)

  • Mario Keij
    3 jaar geleden
    Enorm geweldig wat jullie gedaan hebben en veel succes gewenst bij de meeting. 1 stem kan al verandering brengen, hoeft niet groot te zijn. Toppers zijn jullie.

    Reactie rapporteren

Reactie plaatsen